Evelien Rommerts

Lassie


We laten de klant weten dat Lassie de eerste stappen zet om bij te dragen aan een betere wereld door middel van een marketingcampange

Lassie gaat producten waarmee een rijstgerecht bereidt wordt van eigen bodem halen, wat beter is voor het milieu. Lassie lokaal is een initiatief van Lassie, waarin Nederlanders gemotiveerd worden hun rijst aan te kleden met streekproducten. Om datgene wat op je bord belandt toch nog duurzaam te maken, introduceert Lassie #vaneigenbodem.

  • Mensen raken geïnspireerd door de heerlijke rijstgerechten die de provinciechefs bereiden. De chefs roepen in de filmpjes de doelgroep op aan te slag te gaan met hun eigen variatie op het rijstgerecht uit de provincie.

  • De actie zal een maand lang duren. De filmpjes van de chefs worden online gezet aan het begin van de campagne.

  • De twee weken die daarop volgen, worden er 12 verschillende abri’s in iedere provincie geplaatst van de chef met zijn/haar gerecht.

  • Om te kunnen winnen moeten de deelnemers hun gerecht delen op social media en zoveel mogelijk likes verzamelen via de link: www.lassie.nl/lokaalactie.

  • Via de link kom je op de actiepagina en kunnen mensen hun stem kunnen uitbrengen op hun favoriet. De deelnemer met de meeste stemmen per provincie wint een kookworkshop met de provinciale chef.

  • Daarnaast zullen in tijdschriften zoals de Allerhande van AlbertHeijn mensen op de hoogte gesteld worden van de actie.

  • Tevens krijgen klanten bij het kopen van 5 verschillende pakken Lassie rijst een keukenschort, die ze kunnen gebruiken voor het bereiden van hun Lassie streekgerecht.

  • Presentatie op locatie, volledig in stijl